تفاوت موسیقایی لیدی گاگا و بیانسه

همین که راه افتادم یه نمه صداشو زیاد کردم. 

 مامان و بابا هنوز داشتن با هم حرف میزدن. حرف که چه عرض کنم کل کل میکردن. سر یه چیزی که معلوم نبود چی هست. من معتقدم این یه جور تفریح سن بالاییه که ماها الان نمی فهمیم.  مثل همون کارایی که وقتی بیست سالمون بود سی ساله ها می کردن و ما یا فکر میکردیم خیلی لوسه یا خیلی لاشی.  

تا جایی که من فهمیدم مامانم می گفت چرا این که اومده کابینت نصب کرده چسبوندتش به زمین طوری که نمیشه زیرشو با شلنگ شست. بابام ام اصولا داشت تکرار می کرد که آب اگه بیاد کف خونه از سقف طبقه پایین چکه می کنه. این بحث البته در چهارچوب سلسله بحثهاییه که از وقتی آپارتمان نشین شدن شروع شده و خیلی گسترده است.  

از آسیب شناسی رمپ پارکینگ تا ارتفاع آیینه توالت مهمون. از صدای اتاق خواب خانم بختیاری تا صدای تلویزیون اتاق بابا. اتاق بابا همون جاییه که بابای بنده خدامو شبا تبعید میکنن اخبار ببینه تا خوابش ببره و بقیه یعنی مامانم با خیال راحت PMC و ME CHEF ببینن. اونم با صدای کم یا کلا بی صدا. کلا زن ها دوست ندارن صدای تلویزیون زیاد باشه. چرا؟ 

من یه کم صدای ضبط و زیاد تر کردم. کماکان توجهی که انتظار داشتمو نگرفتم. اما بحث ظاهرا متوقف که نه ولی به بعد موکول شده بود.  

بعد از حدود یک دقیقه سکوت که باعث شد همه بشنون که موزیک چیه مامان گفت: این چقدر جیغ جیغ میکنه. ورش دار! 

من گفتم: مامان حمیرا ست دیگه.  

گفت: وا! میدونم حمیراست. اونو که دیروز مریم گذاشته بود نداری؟ 

گفتم: بابا شما دوست نداری؟ 

بابام گفت: این یاحقی خیلی هنرمند بود. خدا رحمتش کنه.   

گفتم: حالا مریم چی گذاشته بود؟  

مامانم گفت: همین پسره که خیلی زشته.   

- پسره؟ یعنی جوونه؟ 

-آره همون مو سیخ سیخیه!  

من که ضد حال خوردم که حتی ننه بابام ام پایه نیستن با هم حمیرا گوش بدیم رادیو رو روشن کردم و اولیاء محترم بعد از چند دقیقه یه سو‌ژه دیگه پیدا کردن که تا دماوند تفریح کنن.  

تو بقیه راه به مریم اس ام اس زدم که دیروز تو ماشین واسه مامان چه موزیکی گذاشتی که هم خوشش اومده و هم می شناخته؟ زد ساسی مانکن!   

گفتم مامان لیدی گاگا رو می شناسی؟  

از وسط بحث شلنگ کردن زیر کابینت جواب داد: همون سیاه پوست خوشگله؟  و بدون اینکه منتظر جواب من بشه رو به بابام ادامه داد: پس چرا تو اون خونه سی سال زندگی کردیم سقف زیر زمین خراب نشد؟

خنده ام گرفت و فکر کردم هیچ خیالی نیست مامانم وقتی ملافه تختو عوض میکنه بابامو تا به نیت ملافه تمیز حموم نره تو تخت راه نمیده چون در هر حال با بابام کاری به جز کل کل نمیکنن. و هیچ خیالی نیست اگه بیانسه رو با لیدی گاگا اشتباه بگیره چون باسن و لنگ و پاچه در مبحث موسیقی تفاوت ساختاری با هم ندارن. و بازم خیالی نیست که هنوز براش سخته تو آپارتمان زندگی کنه چون به هر حال از پس خودش و بابام بر میاد. کاری که از 16 سالگی کرده.  

اما این که من کسیو پیدا نمی کنم که باهاش با صدای بلند حمیرا گوش بدم کماکان مشکل بزرگیه. نه؟!   

 

  

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

midoni piydash kardi,yad begir az dastesh nadi,kesafat...............tamoumesh mikoni ya na

نه. میخوام ۲ ساعت ...

سمی یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ب.ظ

راستش من اومدم یه چیزی بنویسم که مثلا بگم خوب و بود واینا بعد این کامنت و جوابش رو دیدم،راستش فکر کنم من ننویسم بهتره

بَنو دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 02:27 ق.ظ

....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد