نقش شما در پیشرفت کشور چیست؟

مدتی پیش در یکی از شرکتهای پیمانکاری خصوصی پروژه ویژه ای طرح می شود و به تمام کارمندان اعلام می شود در صورتیکه بتوانند این پروژه را پیش از عید به اتمام برسانند پاداش قابل توجهی معادل سه برابر حقوق ماهیانه به آنان پرداخت خواهد شد.
مبلغ این پاداش برای مدیران معادل شش ماه حقوق و مزایا خواهد بود.
در کمال ناباوری این پروژه در زمان خواسته شده به اتمام می رسد و مدیر عامل شرکت در نامه ای به شرح زیر از مدیر پروژه می خواهد تا چهار نفر را که نقش مهم تری در اجرای این طرح داشته اند برای دریافت این پاداش به مدیریت اعلام کند:
جناب آقای ...
اکنون که به حول و قوه الهی و تحت لوای توجهات ولی عصر (عج)و به همت والای کارشناسان توانمند ایرانی و مدیریت نمونه جنابعالی و همچنین همکاری طرف خارجی این پروژه با موفقیت به اتمام رسیده است لطفا اسامی چهار نفر از از همکاران را برای ابراز تشکر و قدردانی به اینجانب اعلام فرمایید.
مدیر پروژه تحت تاثیر احتمالی الکل یا مواد مخدر یا جنون ادواری اسامی زیر را به مدیر عامل اعلام می کند:
۱-خانم س- م
۲-خانم ف- ه
۳-خانم ز- ع
۴- آقای م- د
مدیر عامل در ذیل نامه پاراف می کند:
جناب آقای ....
احتمالا اشتباهی در این خصوص رخ داده است. چون به غیر از ردیف شماره چهار، آقای م- د هیچ یک از اسامی اعلام شده کارمند این شرکت نمی باشند.
مدیر پروژه در نامه زیر توضیح میدهد:
احتراما به عرض می رسد:
۱- سرکار خانم س- م همسر مهندس ج مدیریت محترم کارخانه می باشند. پس از بررسیهای به عمل آمده و البته ضمن تشکر از خود آقای مهندس ج جا دارد جایزه ویژه به سرکار خانم س- م به خاطر پشتکار مثال زدنی و فشار بیش از حد تحمل ایشان به آقای مهندس ج جهت تبدیل خودروی پژو ۴۰۵ به زانتیا و تعویض سرویس مبلمان منزل در آستانه سال جدید که به ناچار باعث اقدام عاجل آقای مهندس ج برای تهیه منابع مالی مورد نیاز گردیده به ایشان اهدا گردد. 
۲- هر چند نمیتوان از نقش دانش مهندسی شخص آقای وینچنزو کارشناس مقیم طرف خارجی در اجرای به موقع تعهدات شرکت گذشت اما به نظر اینجانب جایزه ویژه باید به رفیقه ایرانی ایشان، سرکار خانم ف- ه  به خاطر فعالیتهای شبانه روزی !! و خستگی ناپذیر و ابراز محبت به سبک داغ شرقی که فراهم کننده زمینه حضور پی در پی و به موقع آقای وینچنزو در ایران می باشد تعلق گیرد. در ضمن با اینکه در مورد نیت اصلی خانم ف- ه در تلاش برای مسلمان کردن آقای وینچنزو شبهاتی وجود دارد اما حتی اگر این عمل به قصد ازدواج و گرفتن پاسپورت اسپانیایی صورت گرفته باشد باز هم از نظر اجر معنوی هم پای آزاد کردن یک برده در راه خدا بوده و تقاضا دارم ایشان برای تقدیر و تشکر سوپر ویژه به انجمن اسلامی شرکت معرفی گردند.
۳- در مورد خانم ز- ع  که ایشان همسر آقای مهندس ق مدیر شیفت شب پروژه می باشند: البته تجربیات چندین ساله آقای مهندس ق در اجرای این پروژه بی تاثیر نبوده اما باید توجه داشت اگر نق نق ها و غرغر های بی وقفه خانم ز- ع و تیم همراه شامل دو دختر خانم و یک آقا پسر ایشان وجود نداشت هرگز زمینه فرار آقای مهندس از منزل و اقامت رضایتمندانه شبانه ایشان در محل اجرای پروژه و در نتیجه نظارت دائم بر کار کارگران شیفت شب فراهم نمیگردید.
۴- با توجه به اینکه آقای م- د مدیر محترم تدارکات مجرد می باشند جایزه ایشان باید به کلیه دختر خانم های هلو و تو دل بروی موجود در شهر که موجب ایجاد حس نیازمندی شدید برای تجهیز منزل مجردی به کاناپه تختخوابشوی دو نفره، نصب وان جکوزی دار حمام و سیستم صوتی روی خودرو و خرید سومین خط موبایل در آقای م- د گردیده تعلق گیرد. اما چون متاسفانه دسترسی به دخترخانم های فوق الذکر برای اینجانب مقدور نمیباشد پیشنهاد می گردد جایزه ویژه به خود ایشان تعلق گیرد تا این مبلغ را هر طور که صلاح میدانند بین آنان تقسیم نماید.
 
                                              با تشکر
                               مدیریت پروژه پارس شمال شرقی!